Friday, April 4, 2008

Dendam UMNO Berterusan

Setelah kalah teruk di dalam “peperangan” baru-baru ini, kita ingatkan UMNO akan insaf dan akan menyesal di atas segala tindakan keterlaluan mereka selama ini. Kita membayangkan bahawa pemimpin-pemimpin UMNO akan berhenti sejenak memikirkan segala kesilapan mereka dan merangka langkah-langkah pengislahan sambil merawat segala luka dan kecederaan yang mereka alami. Tetapi malang sungguh malang. Bukan setakat mereka tak merasa kesal sikit habuk pun malah masih bersikap angkuh dan sombong lagi.

Semalam diberitakan bahawa Menteri Pelancongan yang baru, Dato’ Azlina Othman telah bertindak membatalkan memorandum persefahaman pelancongan dengan 5 kerajaan negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat (PR). Tahukah Azlina bahawa 52% rakyat Semenanjung Malaysia mengundi PR di dalam PRU 12 baru-baru ini? Jika tidak kerana penipuan SPR dan persempadanan kawasan DUN dan Parlimen yang diatur oleh BN, saya yakin lebih banyak kerusi dan negeri yang jatuh ke tangan PR. Tetapi Azlina tak peduli ini semua. Apa yang penting bagi mereka ialah melaksanakan agenda jahat mereka dan berterusan membelakangkan demokrasi. Saya ingin menyeru seluruh pimpinan UMNO termasuk Azlina supaya teruskan lagi usaha yang sebegini dan kalau boleh boikot terus negeri-negeri yang diperintah oleh PR. Ini kerana tsunami politik ke 2 ini akan menjadi lebih besar dan akan menenggelamkan terus UMNO dan BN sebelum tempuh PRU 13 nanti.

Anak Bapa: Azlina dan Zainuddin Maidin bersependapat bahawa Pakatan Rakyat tidak akan berjaya kerana ia merupakan “marriage of convenience” atau perkahwinan yang berkepentingan. Bercakap mengenai perkahwinan ini macamana Azlina boleh tahu tentangnya kerana setahu saya dia tak pernah dan tak berminat berkahwin!

No comments: