Wednesday, May 21, 2008

Legasi UMNO Kini Diteruskan Oleh Mahathir

Pelik kita memikirkan akan keadaan rumahtangga UMNO. Tak habis-habis dirundung malang. Dahlah baru saja luka parah kalah dilanda tsunami pilihanraya, agak-agak nak sembuh kini diserang pula oleh taufan Mahargis (adik beradik Taufan Nargis). Bayangkan orang kuat UMNO yang pernah menjawat Presiden parti dan Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun, yang menjadi pujaan dan idola majoriti ahli UMNO, telah bertindak keluar daripada UMNO. Jikalau dicerita perkara ini 5 tahun yang lampau tak akan ada siapa yang percaya. Tetapi itulah hakikatnya.

Tetapi fenomena ini bukan baru. Tentu ramai yang tidak mengetahui bahawa beberapa orang PM Malaysia terdahulu pun tidak menjadi ahli UMNO di penghujung hayat mereka. Tun Hussein Onn dan Tunku Abdul Rahman tidak pernah menyertai UMNO semula selepas UMNO diharamkan dan diganti oleh UMNO baru Mahathir. Ini bermakna mereka bukan lagi menjadi ahli UMNO baru. Malah mereka terus menunjukkan kebencian kepada kepimpinan Mahathir hingga ke akhir hayat mereka. Tun Mahathir hanya meneruskan tradisi UMNO di mana bekas Presiden juga keluar parti di hujung hayat mereka. Jadi janganlah disalahkan Bapa Pembangunan Malaysia ini!

Anak Bapa: Bukanlah saya nak jadi Pak Nujum pulak. Tapi saya yakin hampir 99% yang nasib Pak Lah pun akan jadi macam Mahathir apabila beliau tidak berkuasa lagi kelak ……….

2 comments:

Anonymous said...

Nampak keahlian UMNO 01 telah kosong, terperanjat aku bila mendapat sms mengatakan TUN keluar dari UMNO, Tun mengikut jejak bekas-bekas 3 Presiden UMNO terdahulu jadi nampaknya TUN Razak lebih setia kepada perjuangan parti walaupun apa badai yang menempa, bagi aku sesiapa yang mengikut jejak Tun bolehlah dianggap sebagai tidak setia kepada parti tetapi lebih kepada individu. Tun akan masuk balik ke UMNO apabila Pak Lah letak jawatan, Siapa Tun sampai macam itu? walau bagaimana pun Pakatan Rakyat perlu mengambil teladan terhadap isu ini, itulah wajah UMNO yang sebenar, UMNO sekarang tengah huru-hara. Nasib baik aku dari Pakatan Rakyat. Bagaiman dengan anak TUN? nak ikut sekali ke? Sanusi Junid dan Siti Hasmah sudah ikut …
Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Anonymous said...

umno sibuk nak laga2kn parti2 dlm pr, tapi parti dia sendiri dah tak terjaga.
masalah parti jangan sampai menyusahkn rakyat