Wednesday, December 1, 2010

Besar Mana Otak Puak-Puak PERKASA?


Kalau boleh nak buat tak peduli aje pada segala gelagat puak-puak PERKASA ni. Buang masa dan tenaga kerana puak-puak ini ada otak sebesar guli, itu pun kalau ada. Apa yang mereka fikirkan sabanhari ialah bagaimana nak bergaduh atau memaki hamun dengan orang yang tak sealiran dengan mereka.

Tajuk mereka tak habis-habis tentang perkauman, betapa kononnya Melayu mereka lebih hebat daripada Melayu orang lain. Jika ada yang membawa pendekatan atau gagasan yang berbeza, maka mulalah puak-puak yang tak berotak ini menjerit melalak menuduh golongan berkenaan dengan segala tuduhan yang jijik dan keji. Terbaru apabila Wan Azizah mengenengahkan gagasan Ketuanan Rakyat maka beliau digelar sebagai pelacur politik.

Anak Bapa naik bingung kat mana yang tak kena dengan kenyataan beliau. Jika kita mendakap demokrasi maka benar sekali konsep Ketuanan Rakyat ini. Jika kita mengamalkan sistem kasta maka Ketuanan Melayu jadi relevan sementara bangsa-bangsa lain dianggap rakyat kelas dua.

Hairan juga bila pula orang Melayu jadi tuan. Kalau hak-hak keistimewaan Bumiputera tu kita boleh faham kerana ia termaktub dalam perlembagaan negara, tapi Ketuanan Melayu? Lepas tu tuduh pemimpin PKR telah menghina raja-raja Melayu pula. Kat mana logik hujah mereka Anak Bapa masih tak nampak lagi sampai sekarang. Mungkin puak-puak ini tinggal di planet lain?

Hari ini Dr. Mahathir buat kenyataan kalau konsep 1Malaysia nak berjaya maka seluruh rakyat kena belajar macamana nak lupakan keturunan dan bangsa masing-masing. Jadi Anak Bapa nak tanya puak-puak PERKASA ini kenapa tak maki hamun Dr. Mahathir dan buat laporan polis terhadapnya.

Anak Bapa: Nampak terang lagi bersuluh kaitan antara PERKASA dengan UMNO .......

2 comments:

Anonymous said...

Otak PERKASA sebesar kacang hijau, mana tahu berfikir waras.

IbnAbdHalim said...

Yahudi(Israel), mantan Klu Klax Klan, mantan rejim Apartheid Afrika Selatan, Hitler, sistem kasta di India dan Perkasa (UMNO)ada persamaan.