Friday, January 7, 2011

Bahana Dek Tersampok UMNO


Anak Bapa acapkali perhatikan barangsiapa terkena sampokan UMNO maka pasti dia kecundang. Apabila yb-yb yang datang dari kampong, berhati luhur, beragama Islam lagi disampok UMNO dia akhirnya tewas, bergelumang dosa sehingga puluhan juta harta rakyat dipunggah.

Apabila hakim-hakim yang arif, simbol kepada keadilan boleh dijual beli macam ikan dan sayur di pasar-pasar malam dek terkena sampokan UMNO lantas kita lihat betapa hinanya sandiwara mereka di mahkamah.

Begitu juga kakitangan awam, polis, SPRM, SPR, Setiausaha Kerajaan Negeri pun tersampok dengan UMNO sehingga korup hidupan, menjadi pecacai kepada UMNO macamlah UMNO tu tuhan yang perlu ditaat setaat-taatnya.

Kakitangan kerajaan adalah pelaksana kepada dasar-dasar yang diputuskan oleh kerajaan yang memerintah (government-of-the-day) dan bukan menjadi penggubal dasar dan bos kepada kerajan yang dipilih rakyat. Kecuali muka tak malu yang rela menjadi barua UMNO.

Dan lagi menyedihkan jika raja-raja pula tersampok dengan UMNO. Projek, kemewahan, tahta membuat manusia leka. Betul mereka tidak perlu berpihak kepada UMNO atau PR (walaupun ada yang jelas penyokong tegar UMNO) tetapi sekurang-kurangnya mereka perlu berpihak kepada KEADILAN!

Rakyat melihat raja sebagai lambang keadilan dan kesaksamaan tetapi apabila dah tersampok UMNO mereka pasti bertukar menjadi lembaga yang menggerunkan, fikiran menjadi racau, kebobrokan dilihat seperti kemakrufan manakala lakonan pun jelas kelihatan hambar.

Sampai bila kita akan melihat lakonan dan sandiwara buruk mangsa-mangsa sampokan UMNO? Rakyat dah jemu dan meluat. Jangan sampai segala apa yang berkait dengan UMNO diludah oleh rakyat. Dan yang paling penting jangan cakap anak Bapa tak beri peringatan lebih awal …….

Anak Bapa: Ooooooii ….. menyampahnya!!!!!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

umno ni hantu rupanya