Saturday, June 25, 2011

Wajah Jelek UMNO


Tak kiralah apa yang dicakapkan tentang bentuk penentangan terhadap himpunan aman BERSIH, semuanya adalah di bawah restu UMNO. UMNO sangat takutkan himpunan rakyat yang mendambakan perubahan kepada kepimpinan negara.

Umno dah sampai tahap raban dan sasau dalam menghadapi himpunan aman BERSIH 9 Julai nanti. Diciptakan ratusan NGO-NGO untuk tujuan membuat laporan polis semata. Kita tak pernah dengar nama-nama NGO ini dan Anak Bapa yakin kalau disiasat semuanya diterajui oleh orang UMNO dan rakan kerabat BN mereka.

PERKASA tu dah kita semua maklum sememangnya “sidekick” UMNO yang kerja menyepak sesiapa saja yang menentang gagasan perkauman mereka. Pelbagai ugutan mereka buat terutama terhadap orang bukan Melayu tanpa ada sebarang tindakan pun daripada pihak berkuasa. Maknanya mereka dilindungi oleh UMNO kerana polis bertindak ikut kehendak UMNO. Termasuklah juga peguam negara, SPRM, SPR dan lain-lain lagi.

Kenapa UMNO takut sangat dengan BERSIH ini. Tujuannya mulia sekali, nak lihat pilihanraya yang adil dan telus di negara kita. Kenapa nak ditentang, suka KOTOR ke? Sahlah selama ini UMNO dan BN sentiasa main kotor dalam pilihanraya.

Dia orang cakap tak payah demonstrasi, memadailah dengan berbincang. Dah hampir 4 tahun BERSIH 1.0 berlalu tetapi tuntutan dahulu sampai hari ini tak dipedulikan langsung oleh SPR, satu habuk pun tak dipertimbangkan. Dan tuntutan itu bukanlah benda ajaib kerana mereka amalan biasa di negara-negara yang mengamalkan demokrasi. Buat malu kat India aje.

Matlamat BERSIH telah dicemarkan dengan pelbagai tohmahan dan pihak polis terbabit sama mengugut rakyat dengan tangkapan dan kenyataan yang memihak kepada UMNO dan BN. Anak
Bapa memang dah lama hilang kepercayaan kepada polis dan dengan apa yang berlaku kebelakangan ini lagi bertambah-tambah yakin bahawa Malaysia sememangnya sangat perlukan pemimpin baru selain daripada BN.

Apa pun Anak Bapa menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia yang cintakan negara supaya turun berama-ramai ke KL 9 Julai nanti dengan penuh tertib dan berakhlak mengikut segala arahan pimpinan BERSIH. Ubah sekarang selamatkan Malaysia!

Anak Bapa: See you there, insyAllah

No comments: