Friday, September 21, 2007

Bukti Teori Konspirasi!

Cuba tonton klip video ini dan lihat bagaimana peguam VK Lingham sedang merangka konspirasi bersama-sama kuncu-kuncunya di kalangan "mereka yang berpengaruh" pada sekitar 2002 lalu. Jelas apa yang diperkatakan mengenai usaha untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim ada unsur-unsur kebenarannya. Apa yang penting, isu ini bukan saja melibatkan soal Anwar difitnah atau tidak tetapi juga integriti dan kewibawaan sistem pemerintahan dan kehakiman negara ini. Selepas kita menonton video ini bolehkah kita terus mempercayai segala keputusan mahkamah hari ini kerana "kepalanya" adalah orang yang didakwa terlibat di dalam konspirasi ini?

Sebagai seorang rakyat yang prihatin, saya menyeru bersungguh-sungguh kepada Majlis Raja-Raja, Majlis Peguam, Parti-Parti Politik (yang masih ada jatidiri), NGO dan seluruh warga Malaysia supaya berbuat sesuatu SEGERA kerana negara kita telah terlalu parah!





Anak Bapa: Hairan sungguh saya apabila mendapati keesokkan harinya selepas pendedahan klip video ini tiada berita langsung daripada akhbar utama bahasa Melayu (UM dan BH) sedangkan berita ini keluar di dalam akhbar berbahasa Inggeris dan Cina. Beginilah bertahun-tahun orang Melayu diperbodohkan. Akhbar-akhbar Melayu akan hanya mewar-warkan berita yang boleh mengangkat pemimpin-pemimpin UMNO atau untuk memburuk-burukkan pembangkang. Walaupun nilai berita ini sangat tinggi, bagi akhbar-akhbar ini ia tidak penting kerana asas sesuatu berita itu mestilah tidak menjejaskan kedudukan tuan pemerintah mereka!

No comments: