Monday, September 29, 2008

Ucapan Selamat Hari Raya 'Idul Fitri

Ribuan maaf saya panjangkan kepada semua kerana hampir 2 minggu tidak membuat sebarang “posting” ke dalam blog saya. Sebaik saja saya menulis artikel yang lepas, saya terus ke Madinah dan Mekah bagi menunaikan ibadah umrah dan iktikaf di Masjidil Haram. Alhamdulillah saya selamat tiba semalam selepas 2 minggu melalui pengembaraan rohani yang amat mencabar dan mengasyikkan. Moga-moga Allah menerima ibadat dan taubat kita semua ……

Saya sempat meneliti semua komen daripada anda semua dalam artikel saya yang lepas. Saya rasa sungguh-sungguh terharu di atas sokongan dan doa anda semua. Ini adalah antara azimat yang memberi kekuatan kepada kami sekeluarga di dalam menghadapi hari-hari yang mendatang. Berhubung permintaan daripada beberapa orang pengunjung blog saya, insyAllah akan saya layani di dalam sedikit masa lagi. Ini kerana kesibukkan menguruskan beberapa “backlog” yang bertimbun selepas “hilang” selama 2 minggu. Maaf dan harap bersabar.

Alangkah indahnya kehidupan yang mendakapi kebesaran Allah. Umrah yang saya buat untuk Kakak Hajar begitu bermakna sekali. Detik-detik masa yang saya lalui di sana merupakan butir-butir mutiara yang amat bernilai di dalam menebus hari-hari kehidupan akan datang. Masa di sana juga diguna untuk menilai semula kehidupan dan memperbetulkan prioriti (aulawiyyat) agar asas dan perjalanan hidup menjadi lebih kemas dan kukuh. Permintaan doa daripada rakan-rakan semua telah saya tunaikan. Moga-moga Allah menerima segala doa dan munajat kita.

Sementara itu saya sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya ‘Idul Fitri, Maaf Zahir dan Batin, Kullu ‘am wa antum bi khair. Banyaklah kita bertakbir dan bertahmid menjelang hari yang amat bermakna ini. InsyAllah saya sekeluarga akan pulang ke Perlis hari ini dan akan kembali selepas seminggu. Sehingga itu salam perpisahan dan insyAllah kita berjumpa lagi ….

1 comment:

Munirah Rahim said...

buat Pakcik Izham dan keluarga~

salam takziah dr saya Munirah, mewakili ayah dan keluarga yang berada di Sungai Petani...sebak baca artikel ni...teringat kenangan bersama arwah semasa di alam persekolahan...

Moga roh arwah ditempatkan di kalangan orang beriman...

al-Fatihah...

sampaikan salam dr Perlembahan Nil buat Makcik, Sarah dan adik2 nya lain...

Munirah Rahim,
Mansoura,
Egypt