Sunday, September 5, 2010

Bilik Gerakan UMNO di Sekolah KAFA Kelana Jaya



Anak Bapa dah cakap sebelum ini bahawa Pengarah JAIS sememangnya balaci UMNO. Apa taknya. Apa saja yang menyentuh kepentingan UMNO dia akan tangkas bertindak umpama hero filem Tamil. Hujah dan kenyataannya tidak langsung mengambarkan kedudukan beliau sebagai ketua pentadbir Islam di Selangor. Entah apa nasihat yang diberi kepada Sultan kita pun tak tahu sehingga Sultan pun melatah.

YB Khalid dah pun cerita bagaimana dia sibuk yakinkan nazir di sebuah masjid di PJ Selatan supaya menerima kunjungan Najib baru-baru ini atas platform UMNO (lihat di sini). Lepas tu Ustaz Wan Ji pula dah keluarkan salinan surat daripada Mufti Selangor kepada Ketua Penolong Pengarah JAIS berhubung keharusan orang-orang bukan Islam masuk ke dalam masjid dan surau (lihat di sini).

Kalau kerja tak senonoh tu UMNO yang buat, Khusrin buat-buat tak nampak aje. Sebagai contoh aduan penduduk di SS5D Kelana Jaya berhubung UMNO menyalahgunakan sekolah KAFA (yang duduk di sebelah Surau Ittifaqiah) untuk dijadikan Bilik Gerakan UMNO SS5D. Dah bermacam aduan dibuat, dah berbuih mulut minta JAIS ambil tindakan, tetapi sampai hari ini JAIS tak buat apa.

Anak Bapa: Masih ingat lagi bagaimana penguatkuasa JAIS di bawah arahan Khusrin rampas (tendang pintu sampai pecah) Masjid Al-Hidayah SS3 Kelana Jaya ketika di bawah Khir Toyo.

No comments: