Saturday, October 23, 2010

Sasau Ke Nyanyuk?


Berikut petikan ucapan wakil Puteri UMNO di dalam Perhimpunan Agong UMNO ketika menyokong usul berhubung agama dan pendidikan:

"Ada anasir global mahu tengok Islam hilang. Islam dizahirkan dari persepsi negatif oleh mereka yang benci Islam," katanya mengulas ucapan Najib itu. Tambahnya, PAS adalah dalang sebenar yang memburukkan wajah Islam di negara ini. "Menghina Islam dan menjauhi Islam, ia bukan dilakukan anasir luar tapi saudara sesama Islam. Inilah kerja PAS," katanya.

Katanya lagi, Umno telah berusaha menjaga martabat Islam melalui beberapa isu yang diperjuangkan, termasuk ketika Islam dipersendakan melalui satu karikatur Nabi Muhammad yang menimbulkan kontroversi pada akhir 2006. "Saat Islam dipersenda dengan karikatur, pemimpin Umno yang perjuangkan isu tersebut," katanya.

Sejak bila UMNO bela Islam? Masa Dr. Mahathir kata salam sama dengan selamat pagi, Nabi Muhammad saw tak cukur janggut sebab tak ada pisau cukur Gillete, orang mati syahid tak dimandikan di negara Arab sebab tak ada air, dan macam-macam lagi penghinaan kepada Islam, apa yang ahli UMNO buat. Membisu seribu bahasa ………

Baru-baru ini dengan isu penggunaan kalimah Allah di kalangan orang-orang bukan Islam, mendoakan orang-orang bukan Islam dalam khutbah, samada orang bukan Islam boleh baca Al-Qur’an, orang-orang bukan Islam masuk masjid, bantuan negeri daripada hasil judi (?) dan pelbagai lagi isu, semua pendekatan yang diambil UMNO bercanggah dengan pandangan Islam. Sebaliknya pandangan PAS yang sentiasa konsisten dengan syariat menyebabkan rakyat dapat lihat keluasan dan keindahan agama Islam.

Kini ditambah pula kaitan UMNO dengan gerakan perkauman PERKASA, semakin jelas menunjukkan kesesatan dan keasabiyahan UMNO berbanding dengan kesederhanaan PAS.

Anak Bapa hairan kenyataan ini dibuat seolah-olah yang bercakap baru bangun dari tidur 100 tahun dan tak tahu apa yang sedang berlaku di sekeliling. Tetapi bila difikir balik, apalah yang nak dihairankan sangat kerana semua pimpinan UMNO dari atas sehingga ke bawah serupa saja. Mereka jelas kelihatan samada sasau atau nyanyuk kerana memikirkan Putrajaya yang akan tumbang ke tangan PR dalam pilihanraya akan datang.

Anak Bapa: Untuk makluman si puteri oi, dalam isu yang melibatkan Islam, PAS dahulu akan ke hadapan memperjuangkannya kerana itu dasar parti kami. Jangan kata isu karikatur menghina Nabi saw saja, isu apa pun kita akan menjuarainya termasuk penghinaan Islam oleh UMNO!

2 comments:

IbnAbdHalim said...

Apa nak herankan? Yang diperjuangkan UMNO ialah Islam versi UMNO. Memanglah pada kacamata Puteri, Islam ala UMNO saja yang betul. PAS mambawa ajaran sesat!

Anonymous said...

Puteri umeno ni depan public aje pakai tudung konon islamik, bila matahari terbenam diaorg ni serupa telanjang, segala yg haram semua diaorg buat, konon nak citer menjuangkan islam sebenar, memang dasar munafik.