Wednesday, January 6, 2010

Tahniah PAS!


Lega rasa hati membaca keputusan mesyuarat khas PAS Pusat berhubung isu penggunaan perkataan 'Allah' oleh penganut agama Kristian di Malaysia. Lega dan gembira kerana PAS sekali lagi berjaya membebaskan diri daripada terperosok ke dalam perangkap perkauman yang dipasang oleh UMNO. Apabila PAS berjanji mengambil Islam sebagai dasar perjuangan maka segala cakap dan tindak-tanduk perlu selaras dengan ikrar tersebut. Sudah sewajarnya apabila timbul isu ini maka pimpinan kita perlu mengkaji dengan teliti aspek hukum dan kebijakan politik sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan dan arahan. Walaupun ada terlepas perkataan yang tidak berapa wajar daripada seorang pemimpin, tetapi keputusan ijmak pimpinan berjaya menenggelamkan ketelanjuran tersebut.
Anak Bapa yakin dengan keputusan yang bijaksana dan bijaksini oleh pimpinan PAS dan menaruh harapan yang tinggi kepada kepimpinan yang ada jika metod syura yang telah dibuat dikekalkan terus menerus pada masa-masa akan datang. Ini kerana PAS memiliki barisan kepimpinan yang bijak, ikhlas, amanah dan tidak rasis. Sementelah itu harapan Anak Bapa agar penganut agama Kristian akan mengambil keputusan ini dengan penuh tanggungjawab dalam memelihara kesucian agama Kristian dan juga Islam.
Anak Bapa: Nampaknya umpan Ketuanan Melayu ini masih lagi 'mengghairahkan' beberapa kerat orang PAS! Salam sejahtera kepada semua daripada Istanbul.

1 comment:

zakwan said...

Haron Din of all people making a statement that those who supported the court verdict can lead 2 kufr is indeed a letdown
Unless he was misquoted

Zul Nordin being the immature jerk he ever is,calling on Khalid Samad's resignation 4 disgracing PAS n Islam,kononnya

Nasaruddin Isa using Utusan Munafiq as his mouthpiece is hardly a surprise

Like it or not,Ketuanan Melayu is here 2 stay all because some in PAS r horny n still want 2 go 2 bed wit UMNO