Wednesday, March 14, 2012

Jikalau Kos Majlis Pertunangan Dah Lebih RM400 Ribu, Kos Majlis Perkahwinan Pula Berapa?


Apabila Hotel Shangri La berkata bil Majlis Pertunangan anak Najib dibayar oleh PM sendiri maka timbul banyak pula persoalan lain.


Kenapa inbois dialamatkan kepada Pejabat Perdana Menteri dan bukan kepada Najib Abdul Razak sendiri?


Jika betul Najib bayar sendiri maka mana buktinya?


Jika betul Najib yang membayarnya, timbul persoalan pula mana dia dapat duit sebegini banyak?


Jika pun dia ada “sumber” tersendiri untuk biayai Majlis tersebut, bukankah ia merupakan satu majlis yang agak melampau, yang bercanggah dengan konsep wasatiyyah (kesederhanaan) yang sedang dicanang-canangkannya hari ini?


Jika Majlis Pertunangan pun dah lebih RM400 ribu, berapa pula agaknya kos Majlis Perkahwinan?


Jika Najib ini bukan PM Malaysia kita tak begitu nak ambil pot sangat perangai dan tabiat beliau dan keluarganya. Tetapi apabila dah jadi pemimpin negara maka rakyat berhak ambil tahu. Kuasa yang diberi adalah amanah bukan anugerah. Jika dah sampai tahap melampau sebegini, di kala rakyat sedang keperitan menderita kos hidup yang melambung tinggi, maka amanah yang sementara ini perlu dibuat penilaian semula dalam pilihanraya umum akan datang.


Anak Bapa: Tak habis-habis pemimpin UMNO/BN ini dengan gelagat yang amat durjana dan memalukan.

1 comment:

C++ said...

Bayar pakai Kad Kredit ker? Kad Kredit bank mana... CIMB Bank ker... hahaha... berapa plak kredit limit dier... RM1 juta ker kredit limit dier... hahaha.... Nak menipu pon cover skit la bhai... kalo pakai cek... cek bank mana... CIMB Bank ker... hahaha... overdraf ker.... hahaha..... atau buat Easy Payment Plan (EPP).....

Hahaha.. Najib... Najib...