Sunday, October 10, 2010

Adegan Yang Ingin Kita Lihat

Anak Bapa teringat masa zaman persekolahan dahulu seringkali menatap majalah kegemaran Gila-Gila. Antara bahagian yang paling menarik dalam majalah humor berkenaan ialah ruangan Adegan Yang Kita Tak Ingin Lihat. Di bahagian inilah kita sering dihidangkan adegan lucu yang amat mencuit hati dan kalau boleh tak sanggup kita lalui.

Walau bagaimana pun kali ini kita nak cerita Adegan Yang Ingin Kita Lihat, adegan di mana kalau boleh biar ia menjadi realiti dalam hidup kita sekarang. Antaranya:

Adegan di mana Dr. Mahathir berhenti dok mengarut dengan ucapan yang bukan-bukan dan habiskan usianya yang tinggal tak berapa hari untuk beribadat kepada Allah swt dan menumpukan kepada kerja-kerja kebajikan dan amal jariah. Masa dia jadi orang berkuasa dulu selama lebih 22 tahun kenapa tak buat benda yang dia kritik berbuih-buih mulut sekarang?

Adegan di mana Brahim Ali berhenti dok dakwa dia mendapat sokongan kuat orang-orang Melayu dalam perjuangannya? Perjuangan apa? Berkelahi dengan semua orang, maki hamun, sumpah seranah, akhlak apa tu? Ingat bangsa lain tu bangsat sangat ke? Allah swt jadikan kita bermacam-macam bangsa dan kaum supaya kita kenal mengenal dan berbaik-baik antara satu sama lain. Kalau dah merasa hebat sangat, bertandinglah pilihanraya atas tiket bebas atau parti sendiri!

Adegan di mana UMNO berhenti mengaku bahawa mereka satu-satunya penyelamat bangsa Melayu dan penjamin kepada keselamatan bangsa-bangsa lain di Malaysia. Di negeri yang kini bukan di bawah pemerintahan UMNO dan BN, rakyat hidup aman sentosa dan kebajikan mereka sentiasa mendapat perhatian kerajaan negeri PR walaupun bajet agak terhad. Segala cerita mengenai penyelewengan dan masaalah negeri-negeri PR adalah ilusi dan dongengan pimpinan UMNO/BN dan media haprak mereka.

Adegan di mana pimpinan UMNO berkelahi sesama sendiri. Baru-baru ini Nazri dan KJ bertembung dengan Muhyiddin tentang “Malaysia or Malay first”. Kini Ku Nan pula belasah Ketua Pemuda UMNO dan Ketua Puteri UMNO. Teruskan bertelagah sesama sendiri UMNO. Syabas!

Anak Bapa: Ada banyak lagi adegan yang kita nak lihat. Nanti ada masa Anak Bapa akan tulis lagi, tolong bersabaq ………

2 comments:

Anonymous said...

dan adegan dimana homoseksual di benarkan di malaysia

Anonymous said...

kesian kat hang pa....tak dak sapa nak baca tulisan hang......tak dak sapa nak komen....hang ni kata dulang paku serpih....biarlah aku tolong komen...nanti hang buatlah numbering yg aku ni pembaca blog hang yg ke sejuta.....