Thursday, April 22, 2010

Pemimpin UMNO Yang Hipokrit


Anak Bapa bukan nak tonton sangat berita TV3 malam tadi. Dalam dok sibuk “switch” saluran terpandang pula Najib Altantuya sedang berkempen selepas balik dari “jual” maruah negara kepada Amerika. Hendak tak hendak tertengok juga sekejap.

Dalam gambar yang ditayangkan kelihatan Najib dengan bangganya mendakwa bahawa dia dah tahu segala rahsia Pakatan Rakyat (PR) sebab ketika di luar negara dia dikunjungi oleh katak-katak YB (Yang Berlompat-lompat) Zulkifli Nordin dan Zahrain (upah melompat dapat ikut Najib ke keluar negara) setiap malam menceritakan segala perancangan dan tindak-tanduk PKR dan PR.

Pertamanya, percaya betul si Mamat ni dengan Zul. Dia tak tahu ke si Zul ni kepala temberang paling besar dalam dunia. Kalau cerita secawan jadi setempayan dan kalau cerita setempayan jadi selori dek karenah budak ni! Si Zahrain tu pun dua kali lima juga. Dan kalau dia kata dia tau pun segala perancangan PR, perancangan apa? Setahu Anak Bapa perancangan PR ialah mengambil alih pemerintahan daripada BN yang korup supaya dapat kita boleh buat perubahan yang lebih baik untuk rakyat dan negara. Jika itulah perancangan PR yang dimaksudkan, Anak Bapa pun boleh dedahkan.

Bagaimana pula rahsia tentang songlap duit negara RM500 juta daripada pembelian kapal selam dan lagi RM500 juta daripada pembelian jet pejuang Sukhoi? Altantuya tu pula sapa yang arah bunuh? Macamana adik hang pula pi sogok Bala supaya jangan bercakap mengenai Altantuya? Bolehkah kita ada seorang PM yang terpalit dengan pembunuhan yang kejam ini!

Jadi tak usah jadi munafik. Rakyat dah cerdik dan tau menilai mana yang cakap kosong dan mana yang ikhlas untuk membantu mereka. Tuduh Zaid Ibrahim kaki botol walaupun beliau telah mengaku terlanjur dahulu dan sudah lama bertaubat.

Apa pemimpin UMNO lain bukan kaki botol? Tanya pramugari MAS dan budak-budak kerja hotel berapa ramai pemimpin UMNO yang kaki botol. Dahlah tak mengaku kaki minum, bertaubat pun tak mau! Lepas tu tunjuk alim aibkan orang lain macam-macam. Poooorah! Munafik!

Anak Bapa: Sedih amat sangat membaca buku tulisan Cikgu Bard “Misteri di sebalik pembunuhan Altantuya”.

No comments: