Saturday, December 11, 2010

UMNO Yang Gadaikan Nasib Rakyat


Najib kata “jangan gadaikan masa depan negara dengan menyerahkan tampuk pemerintahan kepada Pakatan Rakyat kerana pembangkang hanya pandai menabur janji-janji manis”. Dalam erti kata lain PR tak pandai memerintah.

Logiknya apa yang Najib maksudkan ialah UMNO pandai memerintahlah maka itu sebabnya harga barang asyik naik tak henti-henti sedangkan pendapatan rakyat masih ditakuk lama. Mungkin kerana pandai memerintah maka habis duit negara ratusan billion ringgit dek rasuah dan penyelewengan oleh pimpinan UMNO.

Kerana UMNO cekap memerintahlah maka rakyat yang berdemonstrasi cara aman disembur gas dan air beracun. Kerana UMNO cekaplah maka pembangkang acapkali disumbat ke penjara Kemunting di bawah ISA. Kerana UMNO hebatlah maka mereka terus mempertahankan puak-puak samseng rasis yang semakin kurang ajar hari ini.

Dalam ayat yang sama Najib bermaksud kerana PR tak pandai memerintahlah maka rakyat Selangor dapat air percuma 20 meter padu setiap bulan. Kerana PR tak pandai memerintahlah maka anak-anak lahiran Selangor dan warga emas dapat bantuan daripada kerajaan negeri.

Kerana PR tak pandailah maka cukai tanah diturunkan di Kedah dan elaun guru-guru KAFA di Penang dan Selangor dinaikkan. Kerana PR tak pandailah maka tak ada seorang pun pimpinan mereka yang dijatuhi hukuman kerana rasuah.

Apa punya bangang jadi PM cakap tak fikir dulu. Tolonglah! UMNO dan BN dah “busuk hingga ke usus”, talkinkan aje!

Anak Bapa: Najib kata SPRM diberi kuasa penuh untuk bertindak atas sesiapa saja yang disyaki terlibat dengan rasuah. Ayuh SPRM tolong siasat dulu kes Scopene-Altantunya dan Sukhoi terlebih dahulu jika ada t***r.

No comments: