Friday, September 7, 2007

Salam Pengenalan


Salam dan selamat sejahtera kepada semua pelayar web dan blog. Saya sudah lama mengikuti perkembangan dunia siber ini cuma belum ada kecenderungan untuk mengusahakan laman atau blog sendiri.

Walaubagaimanapun, keadaan di negara sejak akhir-akhir ini menyebabkan saya terpanggil untuk berbuat sesuatu bagi membaiki keadaan. Kita semua maklum hambatan yang ada pada diri kita dan di persekitaran kita dalam perjalanan hidup ini. Tetapi pejuang tidak mengenal erti gagal. Setiap ancaman itu dilihat sebagai peluang dan pengorbanan itu umpama minyak yang akan terus membakar semangat juangnya.

Saya akui kekerdilan diri tetapi dari sisa-sisa kudrat yang ada saya berjanji untuk menyumbang sesuatu kepada negara tercinta. Saya renung dan fikir dalam-dalam apa bentuk sumbangan yang mampu saya berikan secara efektif dan berterusan.

Akhirnya, saya membuat keputusan menjadikan blog ini sebagai "platform" untuk semua berbicara dan berkongsi pendapat tanpa ada rasa takut dan gentar. Cakaplah apa yang ingin dicakapkan dan bicaralah sepuas hati ASALKAN semuanya berasaskan pertanggungjawaban. Kalau orang Islam mereka tidak akan terlepas daripada pertanyaan Tuhan tentang apa yang mereka cakap dan buat di dunia ini.

Jadi, dari masa ke semasa saya akan poskan pelbagai isu dan maklumat kepada anda semua dan saya amat mengharapkan sumbangan maklumbalas dan pandangan dari semua. Moga-moga usaha kita akan dapat mencernakan kebaikan di bumi bertuah bernama Malaysia ini!

Anak Bapa

2 comments:

Anonymous said...

Selamat datang ke alam siber. Moga-moga blog anda akan memberi manfaat kepada semua .....

mrmn said...

Berjuanglah....wahai mujahid islam...