Wednesday, October 24, 2007

Gelombang Kuning 10 November

Adakah anda bersedia untuk bersama-sama mencipta Gelombang Kuning pada 10 November 2007 nanti?

Negara kita amat tenat. Rakyat menderita. Jenayah menjadi-jadi. Kos sara hidup meningkat mendadak dan akan terus meningkat. Pagar yang diamanahkan menjaga padi kini sibuk berkenduri sesama suku sakat mereka. Kita perlukan perubahan, dan perubahan secara aman hanyalah melalui pilihanraya. Tetapi …… Suruhanjaya Pilihanraya pun macam pagar makan padi ….. jadi apa pilihan kita?

Kami amat sayangkan negara kami dan kami tak rela melihat UMNO dan kuncu mereka menghancurkan impian kami dan anak cucu kami. Kami bersedia berkorban demi Agama, Bangsa dan Negara. Perhimpunan aman di Dataran Merdeka pada jam 3 petang pada hari berkenaan adalah permulaan kepada tindakan lain yang lebih besar supaya perubahan akan berlaku. Kami merayu kepada semua yang prihatin kepada masaalah rakyat supaya tampil bersama-sama pada hari berkenaan. Ini termasuk raja-raja, pemimpin politik, tokoh-tokoh sukan, ustaz-ustaz, pejar-pelajar, petani, nelayan dan sesiapa saja yang cintakan keadilan dan keamanan. Kita mahu mencipta gelombang kuning raksaksa yang akan menelan dan memusnahkan segala kekotoran dan kejelekan kerajaan UMNO/BN.

Dalam masa yang sama, kita memberi ingatan kepada UMNO dan balaci mereka bahawa kesabaran rakyat ada hadnya. Jangan menyangka kami akan terus bersabar terhadap penipuan dan kezaliman kamu yang berterusan. Balasan kamu bukan saja di akhirat TETAPI JUGA DI DUNIA …….

Anak Bapa: Anda sudah perlu mengenalpasti siapa yang nak anda bawa bersama pada hari berkenaan. Pimpinan BERSIH perlu menyediakan pemimpin pelapis supaya jika polis menangkap pimpinan yang ada, pimpinan pelapis boleh meneruskan agenda yang dirancang. Pastikan menggunakan pengangkutan awam atau berjalan kaki. Membawa kenderaan sendiri ke Dataran Merdeka akan hanya menambah kesesakan dan terdedah kepada tangkapan polis. Sebarang pakaian atau kain kuning perlu disembunyikan terlebih dahulu dan dipakai apabila berada di Dataran Merdeka. Disebabkan ini adalah perhimpunan aman, jika polis hendak menahan kita maka kita naik beramai-ramai ke atas trak polis. Saya yakin polis tak akan sanggup menahan lebih daripada 1,000 orang. Apatah lagi 100,000 orang! Dan jika ada mereka yang hampir dengan kita cuba melakukan kerja-kerja yang tak senonoh, kita ramai-ramai tangkap dia kerana saya pasti itu adalah SB yang nak buat kacau. SELAMAT BERJUANG!!!!

No comments: